Two works of art that have impressed me favorably at dOCUMENTA (13)

June 29, 2012 under ART
 

Man Ray, "Indestructible Object"

 

Man Ray’s fabulous metronome with the ticking eye on it: аccording to Man Ray, the piece was originally intended as a silent witness in his studio to watch him paint. It is considered to be a “readymade”, following in the tradition established by Marcel Duchamp In 1932 he created a second version, called “Object of Destruction”. This was the year when Man Ray’s lover, Lee Miller, left him to return to New York and the object’s original eye was replaced with a photo of hers. This version featured an ink drawing of the object with the following instructions:

“Cut out the eye from a photograph of one who has been loved but is seen no more. Attach the eye to the pendulum of a metronome and regulate the weight to suit the tempo desired. Keep going to the limit of endurance. With a hammer well-aimed, try to destroy the whole at a single blow.”

In 1957 a group of protesting students took Man Ray at his word and actually destroyed it. The artist used the resulting insurance pay-out to create an edition of 100 multiples, entitled “Indestructible Object”. This was an allusion to the difficulty in destroying all one hundred, as well as a reference to the indestructible nature of the original idea.

 
 

Lee Miller in Hitler’s bathroom in Munich

 

 

Lee Miller was an American model and surrealist photographer who at the outbreak of the Second World Warr embarked on a new career in photojournalism as the official war photographer for “Vogue”.

On April the 30th 1945, the same day, that Hitler committed suicide, Miller and Dave Scherman entered Munichwith the American 45th Division that was liberating the city. They found a normal-looking apartment building on Prinzenregentplatz 27, and realized, upon entering, that it was Hitler’s Munichapartment. While staying there, they took some photographs – journalistically record scenes of Hitler’s paraphernalia and kept some of them such as an empty bottle of perfume of Eva Brown -exhibited at the Fridericianum with the iconic images from the staged  photo session of Lee Miller in the bathtub of Adolf Hitler, later published in the July 1945 issue of “Vogue”.

Две работи, който особено ме впечатлиха на dOCUMENTA (13):

 

Чудноватият метроном на Ман Рей с отмерващо око-махало: според автора обектът първоначално е замислен да бъде мълчалив свидетел, наблюдаващ го в студиото му докато рисува. С него той продължава утвърдената от Марсел Дюшан традиция на „реди-мейд” обектите. През 1932 година Ман Рей създава втора версия, озаглавена „Обект на деструкцията”. Това се случва по времето когато Ман Рей страда от раздялата си с Лий Милър, която го изоставя, за да се върне в Ню Йорк. Тогава той заменя оригиналната снимка на окото със снимка на нейното око. Тази версия включва и рисунка с туш на обекта със следните инструкции:

„Изрежете от снимката окото на човек, който някога сте обичали, но не поддържате контакт. Прикрепете окото за махалото на метронома и регулирайте тежестта според желаното темпо. Продължете докато стигнете краен предел. След това се опитайте да го унищожите с един замах.”

През 1957 година група протестиращи студенти решават да изпълнят указанията на Ман Рей и наистина унищожават обекта. Авторът използва средствата от застраховката, за да създаде тираж от 100 такива мултипъла със заглавие „Неразрушим обект”. Така той прави намек за невъзможността да се унищожат всичките 100 обекта, както и прави референция към невъзможността да се унищожи оригиналната идея.

Лий Милър е американски модел, която по-късно се изявява в сферата на сюреалистичната фотография. След избухването на Втората световна война става официалния фоторепортер на списание „Вог”.

На 30 Април 1945 година, денят в който Хитлер се самоубива, Лий заедно с приятеля си Дейв Шърмън и 45-та Американска дивизия влизат в Мюнхен. Те попадат в един на пръв поглед напълно нормален апартамент на улица „Принценрегентплатц” 27, който в последствие се оказва апартамента на Хитлер. Остават там 3 дена, за да заснемат документално неговите принадлежности, като взимат със себе си някои от тях. Това е причината днес празното шише от парфюм на Ева Браун да бъде инсталирано в музея „Фридериканиум”, заедно със забележителната инсценирана фотосесия на Ева Браун във ваната на Хитлер. По-късно фотографиите са публикувани в юлския брой на „Вог” от 1945 година.

comments: 0 »

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>